استاندار مرکزی گفت: یک‌هزار و ۵۱۰ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۴ هزار و ۷۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال در استان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶ 01 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در حاشیه بهره‌برداری از آسفالت معابر روستایی لیلیان از توابع شهرستان خمین در جمع مردم این روستا افزود:این طرح‌ها از هفته دولت تا دهه فجر تمام شده است و به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی یادآورشد:رویکرد دولت سیزدهم فعالیت بدون توقف است تا بسیاری از کارهای نیمه تمام به جامانده از گذشته تمام شود. 
استاندار مرکزی افزود: در میانه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و در چنین روزی برگ زرینی از کتاب قطور اسلام در ایران رقم خورد و این افتخار نصیب ملت ایران شد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به تعبیر وزیر اسرائیل یک زلزله خطرناک و انفجار تاریکی برای اسرائیل و استکبار جهانی است و یاسر عرفات در پاسخ به این صحبت ، در حضور امام خمینی(ره) گفت که انقلاب ایران انفجار نور بود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام در روستاها فراوان است اظهار داشت: ۸۰ تا ۹۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد.
استاندار مرکزی، جاده نیمه تمام روستای لیلیان، بیمارستان خمین، بیمارستان ولی عصر اراک و ورزشگاه های متعدد در سطح استان را از جمله طرح های ناتمام استان بیان کرد.
مخلص‌الائمه تاکید کرد:۳۰ سال بودجه کشور بدون هزینه کرد در بخش های دیگرباید هزینه شود تا این شمار طرح تکمیل شود.
وی ادامه داد: براساس اولویت بندی، طرح هایی که مهمتر و در حال تکمیل شدن است بهره برداری می شوند و برخی طرح ها که دارای پیشرفت کمی هستند تکمیل آنها زمان‌بر است.
استاندار مرکزی گفت: با کمک دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها،بخشداران و شهرداران طرح‌هایی که نیاز بیشتری را تامین می‌کنند، برای بهره برداری اولویت بندی می شوند.
مخلص‌الائمه افزود: آنتن دهی تلفن همراه و دیگرمشکلات روستای لیلیان پیگیری می‌شود و در فرصت دیگری بازدید میدانی از این منطقه روستایی به عمل خواهد آمد.
وی بیان کرد: برخلاف سنگ اندازی و استفاده دشمن از ابزارهای جدید که نمونه آن را در ۹۰ روز اغتشاشات دیدیم، انقلاب در مسیر پیشرفت است.
استاندار مرکزی افزود: مشکلات همچنان وجود دارد و هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم و نظام سلطه رسانه‌ای انگلیس و استکبار برای دیده نشدن دستاوردهای انقلاب تلاش می‌کند.
مخلص الائمه تصریح کرد: طرح‌های عمرانی متکی به طرح های اقتصادی هستند و تا اقتصاد کشور حرکت نکند در بخش خصوصی و دولتی و نواحی صنعتی اشتغال ایجاد نمی‌شود و درآمدزایی برای دولت ایجاد نخواهد شد.
وی گفت: همه فعالیتهای عمرانی به اقتصاد، درآمدزا و ارزش افزوده متکی است.
استاندار مرکزی بیان کرد: برای توسعه و شکوفایی استان برنامه‌هایی برای اتصال ظرفیت‌های استان به استانهای دیگر در دستور کار است.
فرماندار خمین نیز گفت: در دولت سیزدهم رسیدگی به مناطق کم برخوردارتر در دستور کار قراردارد.
حمید کمانکش افزود: در طی چند ماهه اخیر ۶۹ هزار مترمربع آسفالت، ۳۹ هزار متر جدول گذاری و ۵۴ هزار متربع زیرسازی در بخش های کمره و مرکزی شهرستان خمین انجام شده است.
وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان شامل ۹ میلیارد تومان برای آسفالت، هفت میلیارد تومان برای جدول گذاری و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای زیرسازی در این مناطق هزینه شده است.
فرماندار خمین گفت: به برکت انقلاب اسلامی توجه به روستاها و تامین زیرساخت ها افزایش پیدا کرده است.
کمانکش افزود: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خمین از نعمت گاز برخوردار هستند و تلاش می شود هر روستایی که دارای سکنه است از نعمت گاز برخوردار شود.
وی تاکید کرد: توسعه راه‌های مواصلاتی و تعویض روشنایی در مناطق روستایی در دستور کار دولت سیزدهم است.
همزمان با نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طرح تولید برق سی اچ پی در شهرک صنعتی خمین به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار